Utmaningsresan fortsätter...

... o jag bara ramlar längre och längre ner på resultatlistan :-( Supertråkigt!! Hade hoppats att jag skulle klättra lite efter denna 5:e omgång, men jag ramlade ner ytterligare 6 placeringar.
Denna omgång gällde det ju att scraplifta en annan LO. Jag var nästan den enda som inte liftade själva upplägget och alla tre topp-placeringar hade valt att lifta just upplägget. Hmm...var det en ren tillfällighet eller!?! Jag tror att många inte har en aning om vad som gäller vid scrapliftning. Att lifta någon menas ju att man ska inspireras av den Lo:n som man liftar. Man ska mao INTE gör den exakt likadan. Då är det en CASE (Copy And Steel Everything)man gjort. Jag liftade således färgkombinationen samt "medaljongerna" i LO:n.
Tråkigt att många, förmodligen, stirrat sig blind på upplägget och glömde oss andra. Jättetråkigt då man själv blev nöjd.

Här är LO:n man skulle lifta:


Och så här blev mitt bidrag:

image100

Ni får gärna kommentera mina synpunkter på det här med scrapliftning! Håller ni med, eller vad tycker Ni??

//MVH Åsa

Kommentarer
Postat av: Puman78

Jag tycker din LO är jätte fin.
Som jag har lärt mig vad det gäller liftning så ska man ju inspireras av en LO och då kan det ju vara både upplägg, foton, färger mm.
Det är synd om det glöms bort att man kan inspireras på olika sätt och personligen tycker jag det är bra.

2007-10-30 @ 00:15:18
URL: http://hmyran.blogspot.com
Postat av: Elin/pylle

Jag tokgillar din antigen eller lo och jag tycker precis så som du skriver ang liftning. Kram vännen.

2007-10-31 @ 20:49:12
URL: http://www.pylle.blogg.se
Postat av: Scrappan/Mia

hmm. med tanke på att som du skriver nästan alla valt att lifta upplägget så är det väl inte så konstigt att alla topptre placeringarna var just sådana? chanssen var ju således störst att det skulle bli sånna LO:s i toppen om det var som du säger nästan bara din so itne var sån. vill mest veta vad du grundar dina antaganden på om att folk stirrar sig blind på upplägget? att många blev inspirerade av upplägget just den här gången kanske, för det betyder ju inte det att alla som gjorde samma upplägg TROR att en scraplift är att CASEA.

men sen finns det ju säkert de som inte vet exakt vad en lift är, speciellt när man är nybörjare, men det är ju ingen anledning att bli arg på dem för det.

2007-11-02 @ 10:01:11
Postat av: Malin

Jag gillar din tolkning jättemycket! Hela upplägget var supersnyggt och färgkombinationen så läcker!

2007-11-02 @ 12:50:19
URL: http://minimallasblog.blogspot.com/
Postat av: Åsa (asali)

Till Scrappan/Mia!
Svarar här eftersom du inte angivit någon egen blogg/hemsida där jag kunde ge dig ett svar ang scrapliften.
Jag är för allt i världen INTE arg, en aning besviken är jag däremot.
Det var INTE enbart jag som valt att lifta något annat än enbart tema eller tema + färgkombination. Det kan man mycket väl se inne på scraputmaningen, där alla bidragen finns publicerade.
Det jag blev mest förvånad över var, att av alla bidrag (var över 60 om jag inte minns fel)som kom in, så var de i topplaceringarna liftade av upplägget. Det var det jag menade om det var en tillfällighet, eller om många tror att bara för att det är en lift så ska den likna orginalet?? Och eftersom många som jag vet, tror att en lift innebär att efterlikna orginalet och det är ju mailröster + juryröster i denna utmaningstävling som räknas. Så tror jag att många röstade enbart för att layouten liknade orginalet, eller??
Med detta vill jag nu INTE påstå att de tre som placerade sig överst var fula, tvärtom. Jag tyckte de var superfina alla tre!!
Däremot blev jag besviken över att jag kanske inte fick så många röster enbart för att jag enbart valde att lifta färgerna, men det är sådant som jag får leva med i mitt samvete. Jag föll ju längre ner i resultatlistan trots att jag gjort en Lo, som många sagt personligen till mig, att den var fin. Men jag vet att vi är många därute som skapar så mycket fantastiska alster, så jag vet att det är svårt för mig att försöka hamna på topplaceringar, men det är mitt mål och det står jag för!!
Så jag kommer oxå med all säkerhet att bli besviken fler gånger, då jag själv tycker att jag förtjänar lite kred jag oxå. Jag är ju inte mer än människa ;-)

2007-11-02 @ 13:14:39
URL: http://www.asali.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0