God fortsättning på Julen...

Så är denna julen över. Swisch säger det, så är man trött på julskinkan, paketen öppnade o magarna jäser över av allt knäck- och godisätande! Men så är det ju varje år...iaf här hos oss ;-)
Idag tog maken och jag en promenad iaf. Så skönt att få "röra lite på fläsket". Det skulle jag behöva göra varje dag. Min kondis var inte vad den en gång varit...konstigt.

Iaf så var julen relativt lugn hos oss. På förmiddagen for vi hem till mina föräldrar för att äta julgröt o skinkmacka samt julklappsutdelning. Dotterna var alldeles lyrisk av alla paket. Speciellt det som innehöll en dockvagn :-) Sen var alla prinsessgrejjerna inte helt fel heller. Den ena tiaran hon fick hängde med vid frukostbordet igår oxå.

Sen for vi hem och gick över till "nästgårds", där mina svärföräldrar bor. Där vankades det julmat och ris a´la malta, som jag tror att vi egentligen inte ens ville ha. Magarna var redan då proppmätta, men vad gör man inte för att höja julstämningen ;-)
Tomten besökte oss , eller det var nog barnen han besökte mest. Det var iaf till de som han hade paket med sig. Dotterns ögon har nog aldrig varit så stora som då han, eller hon (det var ju svägerskan som fick agera i år) knackade på fönstret o sen stampade upp på bron med säcken på ryggen.

Dottern fick sin efterlängtade gunghäst av tomten och det är nästintill det enda hon pratar om nu :-D

// Åsa

Lite bilder från vår jul:

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0